Direktlänk till inlägg 15 maj 2014

Lilla cykelskolan!

Av kanomjagvill - 15 maj 2014 10:13

Ibland blir jag så arg!
Ett exempel är när det kommer ungar i ca 15 års ålder på cykel, de kommer cyklande och tror sig äga världen, och vägen. Idag mötte jag två sådana, de kom cyklande på fel körbana, mot mig när jag körde Stor till skolan. Jag pekade och försökte få dem förstå att de ska cykla på andra sidan, men ingen förståelse alls. Fick peka flera gånger medan jag fortsatte köra. Till slut bytte de sida men jag kunde inte låta bli att veva ner rutan för att fråga dem om de kunde cykla alls.
Detta verkar vara ett vanligt problem, konstigt bara att knappa femåringen här i familjen greppar konceptet.

Här kommer lilla cykelskolan!
När du cyklar på en väg/gata, ska HÖGRA handen vara mot väg-/ trottoarkanten, när du cyklar på cykelbana (som kan vara belägen på båda sidor av vägen) ska du alltid möta andra cyklar så att du har VÄNSTERHANDEN emot dem, gångare kommer emot dig rakt framifrån, om de går på rätt sida, och DU ska köra förbi så du har HÖGRA handen närmast gångaren, i vissa fall är cykel- & gångbanan uppdelad i två delar, då behöver du bara bry dig om andra cyklister, om nu gångarna går där de ska, för nu har du ju lärt dig att cykla korrekt! :) och du, att cykla på trottoar, det är ALDRIG TILLÅTET!
Tack för mig!
Puss & kram fet textfet text

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kanomjagvill - 23 maj 2014 11:50

Ni vet, när rakhyveln är slö och vaxet är nästan slut? Det är då man får blanda de två, vaxa så långt det går för att sen ta sig en sväng om med rakhyveln. Idag var det så för min del. Så fick göra det bästa av situationen, bitvis är det missat, br...

Av kanomjagvill - 21 maj 2014 22:28

Började dagen med att få iväg tjejerna till skola och dagis, sen blev det en sväng in till stan för att fylla på kyl och frys, direkt hem för att åka på möte med chefen för att skriva på anställningsavtal mm. Så nu är jag anställd av kommunen igen, i...

Av kanomjagvill - 20 maj 2014 19:37

Ibland, då är de sådär söta, goa, gulliga och rara. Ibland är de helt tvärt om. Ibland är en underbar. Ibland är två underbara. Ibland är tre underbara. Men hur överjävliga de än är, så kommer de alltid vara mina älsklingar! ...

Av kanomjagvill - 20 maj 2014 16:06

Där sitter hon, kvinnan utanför matbutiken, hon ser så sorgsen ut, tittar ner i marken fram tills dess att man går förbi, då tittar hon upp, ber på intränad bruten svenska om lite pengar. I vintras gick jag med ett av mina barn förbi en av alla dessa...

Av kanomjagvill - 20 maj 2014 08:33

Jag har börjat med en lättare typ av LCHF, jag utesluter bröd, potatis, pasta, ris och till viss del socker, jag är inte stenhård och lusläser innehållsförteckningar men jag tänker mig för innan jag stoppar något i munnen. Detta gör jag egentligen ...

Ovido - Quiz & Flashcards