Alla inlägg den 14 maj 2014

Av kanomjagvill - 14 maj 2014 23:29

Alltså, jag älskar min sambo, både med och utan hår, jag har trots allt sett honom bli hårigare och hårigare de senaste sex åren men nu var det dags, han själv har sagt saker som "fy fan va jag är hårig!" så då har inte jag kunnat låta bli att säga att jag kunde vaxa honom. Nu gick det igenom så bara att köra på. :D tyvärr skrek han inte. ;) men nu är det så gott som gjort, får nog ta lite till i morgon. :)

Morgondagen blir en sån där vanlig torsdag, mina älskade orkidéer (ja, jag vet, det är tantvarning!) ska vattnas och köket ska städas. Bara köket, vårt sovrum och toaletten som inte blev klart idag så känns rätt skönt.
Matsalen fick till och med en gardinstång idag, vi renoverade där i februari men vi har inte orkat sätta upp något på väggarna än. :D tyvärr var gardinerna, som var hur snygga som helst innan renoveringen, nu helt plötsligt hur fula som helst i det rummet. Bra för mig för då har jag ännu en anledning att åka till världens bästa tygbutik, Tygfabriken i Huskvarna, och shoppa lite, samtidigt som jag kan träffa min underbara barndomsvän, sämre för sambon som får betala för att tapeterna inte passar till mina gardiner. ;)

Nej, nu är det nog dags att krypa ner, stressig morgon i morgon igen. Måste säga att jag ÄLSKAR när skolorna har studiedagar! :D en sån mamma jag är va? ;)
Puss & kram!

Av kanomjagvill - 14 maj 2014 10:56

Liten tyckte det var lagom att vakna 06.30, så skoj när man verkligen behövde en sovmorgon.

Sprang min runda igår, det gick bara inte, kändes som någon satte en rävsax i mina lårmuskler så det fick bli en snabb promenad istället.

Skrev ju igår om att jag behövde städa hela huset idag, hittills har bara 2 av 7 rum/utrymmen på nedervåningen blivit i ordning. Har tvättat två maskiner och tänt i pannan också iof, men det är ju sånt som ingår i att vara förälder, värme, varmvatten och rena kläder är ju faktiskt ganska bra att ha. Svetten rinner om mig och jag känner mig helt död.

Stor och Mellan har faktiskt, tro det eller ej, hållit sams hela förmiddagen, spelat lite tv-spel, hjälpt mig att plocka bort sina leksaker och nu sitter de och tittar på Pettson & Findus tillsammans.

Nej, nu är det nog dags att fortsätta, behöver bära in ved nu medan Liten sover förmiddag, det blir så mycket bus i vårt hus om man lämnar honom i någon minut, eller ska jag säga sekund?

Ovido - Quiz & Flashcards