Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Rumänska tiggare...

Av kanomjagvill - 20 maj 2014 16:06

Där sitter hon, kvinnan utanför matbutiken, hon ser så sorgsen ut, tittar ner i marken fram tills dess att man går förbi, då tittar hon upp, ber på intränad bruten svenska om lite pengar. I vintras gick jag med ett av mina barn förbi en av alla dessa tiggare. Mitt barn säger då "åh, mamma det är så kallt, jag fryser!"
Precis då passerade vi tiggaren. Då kände jag tårarna bränna innanför ögonlocken, jag blev så ledsen, vi hade gått där någon timma tidigare, även då satt tiggaren där. Om mitt barn i sin tjocka vinterjacka, vantar och mössa frös, vad gjorde då inte tiggaren?
Vad ska man göra egentligen? Jag vill, som många andra, rädda världen, jag vill inte se folk som går hungriga, människor som lever i ett missbruk, barn som blir misshandlade. Jag är ganska naiv antar jag men på något sätt måste man väl kunna ändra på saker och ting?
Jag har inte mycket pengar, föräldraledig med lägstanivån som jag är, men nånting måste jag väl kunna göra?
Jag vill kunna ge tiggarna en middag, kanske lite kläder, men tar de emot det eller, som jag hört berättas, kastar de sakerna de får och ber om pengar istället?
Mitt hjärta gråter...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kanomjagvill - 23 maj 2014 11:50

Ni vet, när rakhyveln är slö och vaxet är nästan slut? Det är då man får blanda de två, vaxa så långt det går för att sen ta sig en sväng om med rakhyveln. Idag var det så för min del. Så fick göra det bästa av situationen, bitvis är det missat, br...

Av kanomjagvill - 21 maj 2014 22:28

Började dagen med att få iväg tjejerna till skola och dagis, sen blev det en sväng in till stan för att fylla på kyl och frys, direkt hem för att åka på möte med chefen för att skriva på anställningsavtal mm. Så nu är jag anställd av kommunen igen, i...

Av kanomjagvill - 20 maj 2014 19:37

Ibland, då är de sådär söta, goa, gulliga och rara. Ibland är de helt tvärt om. Ibland är en underbar. Ibland är två underbara. Ibland är tre underbara. Men hur överjävliga de än är, så kommer de alltid vara mina älsklingar! ...

Av kanomjagvill - 20 maj 2014 08:33

Jag har börjat med en lättare typ av LCHF, jag utesluter bröd, potatis, pasta, ris och till viss del socker, jag är inte stenhård och lusläser innehållsförteckningar men jag tänker mig för innan jag stoppar något i munnen. Detta gör jag egentligen ...

Av kanomjagvill - 19 maj 2014 10:37

Jag skulle köra Mellan till dagmamman nyss, kör i godan ro, trallar med lite till radion, pratar med barnen, plötsligt ser jag en bil svänga ut, rakt emot mig, förbi väjningsplikten. Hade jag vinglat till så hade jag fått den andra bilen i sidan. Kan...

Ovido - Quiz & Flashcards